Trafik Projeleri
Otopark çizgi | işaretleme işlemlerinde uygulama çok önemlidir. Uygulama ne kadar ince elenip sık dokunulursa, ve zemin üzerinde de temiz çalışılırsa; iş bitiminde görüntü de o ölçüde göze hitap edecektir. Fakat bütün uygulama işlemlerinin başlaması için projelendirme kısmı birinci sırada gelir. Uygulama yapılacak alanın keşif amaçlı gezintisinden sonra alan projesi alınır ve ilgili proğram üzerinde çalışma yapılır. Tüm çalışmalar bittikten sonra uygulamaya geçilir. 
 
Fakat uygulama yapılacak alanın projesi yok ise o zaman projelendirme kısmı devreye girer. Bunun için çizgi çizilecek alanın bütün ölçüleri alınır. Kolon araları sabit değil ise bunlarda tek tek ölçülerek kaç araç sığacağına karar verilir. Tüm ölçülerin nizami olması istendiği için tek bir ölçü üzerinden devam edilir. Bunun dışında proje üzerinde oklar , yaya geçitleri ve stop çizgileride tam olarak nerede olcağını belli eder. Bu gibi uygulamalarda tüm bu işlemler bittikten sonra uygulamaya geçilir ve sadece proje üzerinde ne varsa ona göre hareket edilir. 
 
Çizgi, uygulanacağı zeminin özelliğine ve kullanım amacına göre boya tercihi yapılarak çizilmelidir 
 
 
Tek Kompenentli Soğuk Yol Boyası ile:

Karayolları standardına (TS EN 1871 ve TS EN 1436) uygun akrilik reçineden imal edilen klor kauçuk soğuk yol boyası graco line lazer makinası ile püskürtülür. Otopark ve yol çizgilerinde m2 sarfiyatı 600-700 gr, yaya geçitleri ve yönlendirme oklarında ise m2 sarfiyatı 700-900 gramdır. Kuruma süresi hava şartlarına bağlı olarak 1-4 saat arasıdır. Mat ve pastel bir tonda görünüme sahip olup, kapalı alanlarda kirlilik ve temizlenme oranı orta derecededir. Yıpranma süresi belediye yollarındaki kullanım yoğunluğuna bağlı olarak (yılda 1.000.000 tekerlek geçişi üzerinden) 6 ile 18 ay arası , açık otoparklarda eşdeğer sonuçlar, kapalı otoparklarda ise diğer sonuçlardan daha uzun bir süre kullanılabilir. Maksimum kullanım garantisi 12 aydır. 
 
Soğuk yol boyasının çeşitleri 
 
Akrilik / Beton zeminler için:

MMA esaslı akrilik solvent bazlı soğuk yol çizgi boyasıdır. Bu boya hertürlü beton zeminli yolların, beton zeminli otoparkların, beton zeminli fabrika, depo ve antrepoların yatay işaretlemelerinde kullanılır. Yüzeylere püskürtülmek suretiyle uygulanır ve dilenirse üzerine serpilen cam kürecikleri ile ışığın yansıtılması sağlanarak gece görünülürlüğü artırılabilir. İçinde bulunan pigmente bağlı olarak istenilen her renk üretilebilmektedir. 
 
Klor kauçuk / Asfalt zeminler için: 

Alkid reçine esaslı solvent bazlı soğuk yol çizgi boyasıdır. Bu boya hertürlü şehir içi ve şehirler arası yolun ve asfalt zeminli otoparkların çizilmesinde kullanılır. Klor kauçuk modifiyeli alkid esaslı yol çizgi boyası Türkiye’de kullanılan en yaygın yatay işaretleme boyasıdır. Yüzeylere püskürtülmek suretiyle uygulanır ve dilenirse üzerine serpilen cam kürecikleri ile ışığın yansıtılması sağlanarak gece görünülürlüğü artırılabilir. İçinde bulunan pigmente bağlı olarak istenilen her renk üretilebilmektedir. 
 
6-2-1-1-2- Çift Kompenantlı/Serme MMA Soğuk Yol Boyası ile:

Karayolları standardına (TS EN 1871 ve TS EN 1436) uygun metil metakrilat esaslı reçineye ek olarak pigment ve dolgu maddelerinin bileşimi ile imal edilen iki kompenantlı soğuk yol boyası, özel serme makinası ve el aparatlarıyla dökme usulü yere serilerek uygulanır. Çift komponant yol çizgi boyaları bileşenlerinin belirli oranlarda karıştırılmasıyla oluşan reaksiyon ile sertleşerek sürüldüğü yüzeye yapışan fiziksel ve kimyasal dayanımı çok yüksek bir üründür. Kuruma, toz halindeki B bileşeninin yaş halindeki A bileşeniyle karıştırılması sonucunda oluşan kimyasal reaksiyon ile gerçekleşir. Karışımdan sonra 7-8 dakika içerisinde uygulanması gerekir. Boyanın kalınlığının ihtiyaca göre 1-2-3-4-5...mm olarak ayarlanabilir. İstenirse üzerine cam küreciği dökülerek gece görüşü artırılabilir. Kuruma süresi hava şartlarına bağlı olarak 10-25 dakika arasıdır. Karayollarındaki ömrü 24-36 ay arasıdır, trafik yoğunluğunun az olduğu yerlerde bu sürenin aşıldığı görülmüştür. Yönlendirme okları, yaya yürüme yolları,güvenlik-yavaşlama çizgileri, şerit ayırıcı çizgiler, rampa tırmanma çizgileri doğru kullanım alanlarıdır. Maksimum kullanım garantisi 24 aydır. 
 
Termoplastik Sıcak Yol Boyası ile*:


Karayolları standardına (TS EN 1871 ve TS EN 1436) uygun rosin ester reçine esaslı imal edilen termoplastik boya, belirli sıcaklıklarda (180-220C0) eritildikten sonra, uygun cihazlar vasıtası ile yol yüzeyine püskürtülerek uygulanan sıcak bir yol çizgi boyasıdır. Kuruma süresinin kısa olması trafiğe engel olmadan uygulama avantajı sağlamaktadır, bu özelliğiyle genel olarak, bölünmüş yollar,otoyollar ve şehir içi ana arter yollarda uygulanır. Uçucu bileşeni olmadığı için çevreye herhangi bir zararı yoktur. Kuruma süresi 4-5 dakikadır.
*Pötikaremimari’nin şu an için termoplastik sıcak yol çizgi boya uygulaması yoktur. Yukarıdaki metin bilgi amaçlı verilmiştir. 
 
Epoksi Boya ile:

Epoksi ve vinil reçine kombinasyonlu, alkid esaslı klor kauçuk modifiyeli iki komponentli mat, düz soğuk yol çizgi boyasıdır.
Kimyasal maddelere dayanıklı, renk değiştirmeyen, yüksek örtücülük ve mükemmel aşınma direncine sahiptir. Mekanik direnci yüksek olduğundan yüzeylerde uzun süreli kalıcı film oluşturur. 1. ve 2. komponentler karışım oranına dikkat edilerek birbirleriyle iyice karıştırılmalı ve 5-10 dakika dinlendirilmelidir. Uygulama şekline ve hava sıcaklığına bağlı olarak; Epoksi Yol Çizgi Boyası %5-10 oranında Epoksi Yol Çizgi Boya Tineri ile inceltilerek; graco line lazer makinası ile püskürtülür. Karışım maximum 6 saat içinde kullanılmalıdır. Dokunma kuruması ortalama 2 saat Tam kuruma ortalama 8osaat içerisinde olur. 
 
Duvar | Kolon Boyama 
 
Zemindeki yükseklik farklarının, duvar ve kolonlardaki boyalı alan yükseklik seviyelerini değişken değilde eşit kılabilmesi için düzgün zeminli bir kolon yada duvardan alınan yükseklik ölçüsü diğer kolon yada duvarlara lazer işaretlemesi ile taşınır. Böylelikle boyalı alan üst seviyesi sahanın tamamında eşit olur. 
Karayolları standardına uygun akrilik reçineden imal edilen klor kauçuk soğuk yol boyası graco line lazer makinası ile püskürtülür. Duvar boyama ile çavuş ve zebra taramalarda m2 sarfiyatı 300-500 gramdır. Kuruma süresi hava şartlarına bağlı olarak 1-4 saat arasıdır. Mat ve pastel bir tonda görünüme sahip olup, kapalı alanlarda kirlilik ve temizlenme oranı çok iyi derecededir, duvar ve kolonlar su ile yıkanabilir. Yıpranma süresi, nem almayan yapılarda çok uzun sürelidir. 
 
Kuşak


Kuşak, duvar kolon işaretlemelerinde tamamlayıcı estetik unsur olmakla birlikte uygulandığı  yükseklik, alt ve üst renklerden farklı kontrast oluşturarak görünülürlüğü artırır ve parklardaki hamleleri kolaylaştırır, araç ve kolon yada duvarlarda oluşan zararları engeller. 
 
Zebra tarama

Zebra tarama, özellikle gidiŞ geliŞli otopark yollarında dönüŞ noktalarındaki kolonların oluŞturduğu tehlikeye dikkat çekmek için yapılan bir uygulamadır. Bu tarama ile zebra taramalı kolon diğer kolonlardan ayrılır, bulunduğu noktaya dikkat çeker. Parka estetik görüntü katması diğer 
avantajıdır. 
 
Çavuş tarama

Otopark rampalarına yapılan uygulamadır. Hem giriş hem çıkış olarak kullanılan rampalarda duvar görünürlülüğünü artırmak çift yönlü rampalarda yön belirlemek ve estetik görüntü için kullanılır. 
 
Kodlama

Genel amacı konum belirlemektir. Aracımızı bıraktığımız katı ve o kattaki park noktamızı bize hatırlatan harf ve rakamlar bütünüdür. Dilenilen büyüklük ve tasarımlarda uygulanabilir. 
 
Ofset Taramalar | Yer İşaretlemeleri 
 
Ofset Taramalar (zemin taramalar)

Ofset taramala | Zemin taramaları; genel olarak uyarıcı, bir tehlike yada bir nokta | bölgeye dikkat çekici anlam yükler. Taralı alana girilmemesi, durulmaması, park yapılmamasını ifade eder. Karayollarında yol ayrımı, yol birleşimi ve bölünmüş yol başlangıcı noktalarında uygulanır. Otoparklarda ise park yapılmaması gereken tehlikeli noktaları, engelli sürücülere tahsis edilen park alanlarının belirlenmesi ve bu alanlara dikkat edilmesi anlamıyla uygulanır. Yine otoparklar ve şehir içi yollarda giriş-çıkış noktaları, ambulans | itfaiye gibi araçların bekleme noktaları vb. durumlarda genel olrak park yapılmaması gereken alan anlamını ifade eder.
 Karayollarında taralı alanlar. 
 
Yer İşaretlemeleri | Yazıları

Bir standarda göre yada ulusal | uluslararası bir trafik işarti anlamda değil de daha ziyade kişi yada kurumlara özel yer işaretlemeleri ve yazılarını ifade eder. Özel yazı, logo vb tasarımların zemine uygulanmasıdır.